wtorek, 8 marca 2016

Ciąża w tygodniach

Czy będąc w ciąży czytałyście książki o ciąży ? Czy informacje o przebiegu ciąży czerpałyście z internetu?
Ja w drugiej ciąży zaopatrzyłam się w 3 książki.  Jedną miałam już w pierwszej ciąży a dwie pozostałe dołączyły do mojej biblioteki już przy drugiej.  


Jest to duże kompendium wiedzy.  Informacje ogólne przeczytałam na początku a opis przebiegu każdego tygodnia czytałam wtedy kiedy u mnie zaczynał się dany tydzień.
W mojej bibliotece znalazły się :
1. Heidi Murkoff Sharon Mazel W oczekiwaniu na dziecko.
2. Twoja ciąża tydzień po tygodniu
3. Annette Nolden Ciąża tydzień po tygodniu.

Pierwszą pozycja jest najgrubsza.  Zawiera szereg informacji o kwestiach podstawowych. Opisane jest m.in. wszystko co trzeba wiedzieć zanim zajdziesz w ciążę. Jak również jak postępować na początku ciąży.  Znajdziemy tu informacje o testach  ciążowych jak  i o co pytać lekarza na pierwszej wizycie.  Opisane są tez różne dolegliwości ciążowe i metody jak z nimi walczyć.  Autorka omawia tez styl życia w ciąży.  Od używek po aktywność fizyczną i zdrową dietę.
Najobszerniejszy dział to oczywiście opis poszczególnych tygodni ciąży.  Jest opis jak rośnie dziecko,  co się zmienia w naszym organizmie,  co można odczuwać.  Jak i to ile waży i mierzy już dziecko.  Opisane różne dolegliwości i jak z nimi radzić jak i rozwiane różne  wątpliwości.
Można tu również poczytać o porodzie jak i o okresie połogu. 
Opisane są tez ciąże wielopłodowe. I najsmutniejszy rozdział o utracie dziecka.
Książka jest naprawę szerokim kompendium wiedzy i warto ją przeczytać. 


Druga pozycja jest już mniej obszerna.  Zawiera dużo ilustracji. Również opisuje czas przygotowania do ciąży,  dietę przyszłej mamy. Zawiera opisane dolegliwości ciążowe i metody walki z nimi jak i wszystko co powinnaś wiedzieć przed pierwszą wizytą u ginekologa.  Opis tygodni jest mniej obszerny i ukazuje najważniejsze kwestie danego tygodnia. Jest tu również zawarte to ile waży i mierzy dziecko w danym tygodniu a także ile Ty przybierasz na wadze.  Jest to bardzo fajna książka.  Bardzo przystępnie napisana.  Również polecam ją przyszłym mamom. 


Ostatnia skupia się tylko na tygodniach ciąży.  Jest krótki opis o tym jak rozwija się dziecko i jak zmienia się nasze ciało i co się dzieje z naszym organizmem.  Reszta to informacje o dolegliwościach i jak z nimi walczyć. Dużo ciekawostek o dbaniu o ciało w ciąży, o pielęgnacji,  o prawie dla kobiet w ciąży i o diecie i przygotowaniu do porodu.
Jeżeli miałabym wybrać jedną to była by to pierwsza pozycja ponieważ zawiera najwięcej informacji.  Ale z każdej wyniosłam coś ciekawego dla siebie.
A Wy czytałyście książki o ciąży?  A może z innego źródła czerpałyście informacje o ciąży?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz