piątek, 8 kwietnia 2016

Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka

Właśnie się dowiedziałam że już niemowlaka można uczyć czytać. Że z matematyką możemy zapoznawać już dwuletnie  dziecko. "Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka?" to książka Natalii i Krzysztofa Minge. To wspaniała pozycja dla przyszłych mam jak tych które mają już swoje pociechy. W łatwy sposób dowiemy się z niej jak od niemowlaka wspierać rozwój dziecka poprzez naukę i zabawę.




Książka trafiła w moje ręce przypadkiem. Gdy byłam w empiku i szukałam czegoś do poczytania w ciąży. W drugiej ciąży, bo w pierwszej przeczytałam bardzo dużo książek. A jako że mam już jedną pociechę, to szukałam czegoś dla mam, czegoś o rodzicielstwie. I wtedy zobaczyłam te książkę. Już sam tytuł przemówił do mnie, dlatego się na nią skusiłam. I po przeczytaniu, stwierdzam że to były naprawdę bardzo dobrze wydane pieniądze.
My jako mamy, dobrze wiemy jak zająć się naszymi dziećmi, jednak w książce znajdziecie dużo propozycji zajęć jak wspierać rozwój dziecka również poprzez zabawę. Nie oszukujmy się, ale nie da się w kółko bawić w te same dy, czy czytać te same książki. (Chociaż mój starszy synek ma swoje ulubione, które ja znam już na pamięć). A książka podejmuje ważny temat a mianowicie o rozwoju intelektualnym.


Książka jest podzielona na czternaście rozdziałów, w których można się sporo dowiedzieć na temat rozwoju dziecka, kształtowania się jego zmysłów od pierwszych już chwil życia, o pracy półkul mózgowych, aktywności fizyczne, rozwoju mowy, nauce czytania, matematyki, wiedzy encyklopedycznej, spędzaniu czasu poza domem, o rozwoju pamięci, koncentracji , emocji a także o tym co zagraża rozwojowi dziecka. Tematy są omówione bardzo szczegółowo. Każdy omawia inny temat z rozróżnieniem na grupy wiekowe. Pierwsza grupa do niemowlaki, druga to dzieci od roku trzech lat a trzecia powyżej trzech lat.
Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, wręcz wciągającym. Każdy podrozdział kończy się też krótkim podsumowaniem. Rozdziały są podzielone na podrozdziały dotyczące grup wiekowych, ponieważ w inny sposób będziemy podchodzić do niemowlaka a w inny do przedszkolaka, który już co nieco przecież umie.
Autorzy opisują rozwój zmysłów poszczególnych grupach i jak to wpływa na ich rozdział. Im wcześniej zaczniemy pracować z dzieckiem, tym szybciej nauczy się danej czynności. Jest również omówiona aktywność fizyczna danych grup oraz przykładowe zajęcia, które można wykonywać z np. niemowlakiem, a jakie z przedszkolakiem.
Z książki dowiecie się jak można uczyć już niemowlaka czytać. Tak czytać. I ten rozdział najbardziej mnie zaskoczył. Przeczytałam o dwa razy. Jak zwykłą zabawę można przełożyć na naukę czytania. A to wszystko dzięki magicznym kartom z wyrazami.
Są również rozdziały które mówią o zabawach związanych z matematyką, poznawaniem wiedzy jak i języków obcych. Co później owocuje w szkole. A także wcześnie rozwija zainteresowania u dzieci.
Jest też ciekawie omówione jak uczyć dziecka koncentracji a także jak wspomagać pamięć. A także emocje. Jak emocje wpływają na rozwój dziecka.

Na koniec autorzy opisują główne zagrożenia współczesnego świata, które wpływają na niekorzyść naszych pociech. Ponieważ działają uzależniając i rozleniwiając.

Książka jest bardzo rzeczowa i zawierająca dużo wiedzy książka. Myślę, że pomoże każdemu z rodziców we wspieraniu rozwoju ich dzieci.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz